Nika Bijelić

Razgovarali smo s personal shoppericom: 'Hrvatice prate trendove, ali biraju klasične modele'

Autor: Lea Ladišić

shopperica-cover
Fotografije: Sanja Bistričić

Ona je osoba kojoj ćete se obratiti ako tražite već rasprodanu ili limitiranu dizajnersku torbu ili odjeću. Nika Bijelić otkriva nam detalje vezane za kupovinu luksuznih modnih komada – a to je samo jedan dio njezinog posla personal shoppera i image consultera.

Nika Bijelić prepoznala je čega nedostaje na našem tržištu i logičnim slijedom događaja odlučila je organizirati prvi dizajnerski buvljak u Hrvatskoj. Da za ovakve evente postoji interes, uvjerila sam se odmah na ulazu u pop up buvljak koji se održao u zagrebačkom Regular Baru. Formirani red klijentica koje strpljivo čekaju zaviriti u ponudu second hand dizajnerskih komada govori dovoljno, a sama Nika kaže da nije bila sigurna što očekivati. Buvljak je na kraju premašio njezina očekivanja i vjeruje da ovo neće biti takav posljednji održan u Zagrebu. 

Nika inače nudi usluge personal shoppinga te image consultinga, zanimanja koja su na našem tržištu za većinu i dalje nepoznanica. Kao personal shopper, Nika za klijente pronalazi komade do kojih sami ne mogu ili nemaju vremena doći, najčešće su to rasprodane ili limitirane torbe, luksuzni nakit ili dizajnerska odjeća koja se proizvodi u jako malim serijama. Image consulting je u odnosu na personal shopping dosta kreativniji posao. Kako privatnim osobama, tako i kompanijama Nika pomaže u ”slaganju ormara”. Nekim klijenticama i klijentima je na usluzi izgraditi kvalitetnu kolekciju za privatne potrebe, a pomoć najčešće traže jer im moda i razmišljanje o kombinacijama predstavlja napor, ili pak žele pronaći komade koji pristaju njihovom tijelu i potrebama. 

shopperica-1
Nika za klijentice nabavlja luksuzne komade koji su nam na tržištu nedostupni

Nikine klijentice dolaze iz Hrvatske i inozemstva i nije nas iznenadila činjenica da su dizajnerske torbe najtraženiji komad. Ujedno predstavljaju i investiciju, pa prije same odluke, Nika s klijenticama prolazi određene točke razgovora.

“Torbe su definitivno tražene, a sa svojim klijenticama sam izgradila uzajamno povjerenje jer prije same kupnje volim znati da su odlučne i sigurne da žele uložiti u baš taj model. Volim pitati za koje prigode će im služiti torba, kako izgleda njihova garderoba, kakve torbe već imaju, koliko često ih kupuju. Najtraženiji su klasici – Louis Vuittona u canvasu; Neverfull, Alma, Pochette Metis koje su konstantno rasprodane, kao i kožni modeli tipa Coussin, Capucines i Twist, zatim Dior Lady, Dior Saddle i naravno – Chanel 19, Classic Flap i Boy”, otkriva Nika. 

Nadodaje i kako Hrvatice prate trendove i ne zaostaju ni po čemu po ostatku Europe, ali se u pravilu odlučuju za modele koji su provjereni klasici (svi gore navedeni) te su u klasičnijim bojama (što također preporučuje). Klijentice iz drugih zemalja znaju biti “odvažnije” i kupovati posebnija izdanja i boje, vjerojatno jer je standard drugačiji, zbog čega češće i ulažu u dizajnerske komade.

Informacija koju uvijek rado podijelim s klijenticama koje se dvoume oko kupovine luksuzne torbe je jedna oxfordska studija, koja je dokazala da se više isplati investirati u primjerice Chanel torbu, nego u nekretninu

“Ono što uvijek kažem svojim klijenticama, ako su u procesu odlučivanja koju torbu žele kupiti, je odabir kože umjesto nekog drugog materijala – dugovječnije su, profinjenije i cijene im drastično rastu. Chanel 19 je trenutno najbolja Chanel torba u koju se isplati uložiti novac jer je i dalje povoljnija od Classic Flap modela, a po svim standardima je rađena da traje za cijeli život”, govori Nika. Klijentice su sve svjesnije činjenice da je dobra torba dugoročno investiranje, zbog čega smatra da je porastao interes za kupovanjem luksuznih modela, što novih, što second hand primjeraka. Korona u cijeloj priči nije negativno utjecala na tržište, ono što je potaknula svakako je second hand. Nika vjeruje da takvo tržište neće tako brzo usporiti, iz više razloga.  

“Od financijskih razloga pa do sve veće ekološke svijesti. Kako se bavim i personal shoppingom i second handom (doduše u manjoj mjeri zadnjih godina), uvijek savjetujem, ako klijentica ima mogućnosti kupiti torbu za koju vjerujemo da će je nositi dugi niz godina, da se opredijeli za novu. Ako želi komad za koji misli da neće nositi tako dugo ili da će joj brže dosaditi, savjetujem second hand kao opciju”. S obzirom na njezinu ekspertizu u ovom području, pitali smo Niku za savjete prilikom kupovanja second hand komada preko resale stranica. 

“Bitno je znati da je izvor pouzdan, uvijek preporučujem i autentikaciju preko kompanija koje se bave resaleom. Pouzdani izvor jedino je osiguranje. Ako je cijena predobra da bi bila istinita, najvjerojatnije se radi o prevari, kao i u slučaju da su fotografije mutne. Česti red flag je i ako prodavatelj tvrdi da je komad dobio na poklon pa nema račun”, savjetuje nam Nika. A ako je dizajnerski second hand preko interneta i dalje nesigurno područje, dizajnerski buvljak zato je sigurna prilika za uloviti sjajne komade po dobrim cijenama.

gg preporuka